woensdag 7 januari 2015

Tartine - Zalm sandwiches

Laatst plaatste ik dit bericht, met daarin gerechtjes die ik geleerd had naar aanleiding van het kerstdiner. Gister tijdens de laatste feestdag, la befana, maakte ik ze zelf zodat ik een foto voor mijn blog kon maken. Eigenlijk zijn het simpele broodjes belegd met zalm.

De voedingswaarden zijn per broodje, genoeg voor een persoon als je dit gerecht als antipasti serveert.

Voedingswaarden
Koolhydraten
16,2 g.
Totaal vet
7,6 g.
Energie
188 kcal

Ingrediƫnten
1 Snee witbrood zonder korstjes
5 g. Boter
50 g. Gerookte zalm
Bladpeterselie naar smaak
Peper naar smaak

Bereiding
Ik hoef jullie geen foto reportage te laten zien om de bereiding duidelijk te maken. Ik denk haast dat het voor zich spreekt. Snijd de korstjes van je brood als dat nodig is. Smeer er wat boter op en leg dan de plakken zalm netjes op de snee. Besprenkel met wat fijn gesneden peterselie en een snufje peper. Dan nog een snee er bovenop (eventueel ook met boter, of mayonaise!). En in vierkantjes snijden. 

Sandwich met zalm
Buon appetito! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...