vrijdag 2 januari 2015

Parmigiana- Lasagne van aubergine

Mijn eerste blogpost van 2015! Diëten zijn aan mij niet besteed, dus als je opzoek bent naar een lichte lunch sla dit recept (voor nu) dan even over. Lekker is het wel! Misschien wel een van mijn favoriete recepten met aubergines, tomatensaus, mozzarella en plakjes ham. Je kunt dit gerecht super makkelijk omtoveren  gerecht tot een vegetarisch gerecht door de ham achterwege te laten. Vaak maak ik twee schalen, eentje voor direct gebruik en de ander in de vriezer voor een moment dat ik geen zin heb om te koken.

Het gerecht is voldoende voor 2-3 personen.

Voedingswaarden

Koolhydraten
Hele schaal
120,4 g.
Gedeeld door 6
20,1 per stapeltje
Totaal vet
125,8 g.
21 per stapeltje
Energie
1619 kcal
269,9 per stapeltje

Basis ingrediënten
350 ml. Sugo - tomatensaus
500 g. Aubergine
250 g. Mozzarella
(Ham)
50 g. Geraspte kaas

Ingrediënten beslag
100 g. Bloem
1 Ei
Water

Olie om in te frituren

Bereiding
Maak eerst de tomatensaus als je die nog niet hebt. Maak het beslag. Ik heb geen hoeveelheden gegeven, omdat ik dit op gevoel doe. Doe wat bloem in een kom en voeg er ei en een beetje water bij, het beslag moet zo worden als pannenkoekenbeslag.  Snijd dan de aubergine in ringen (1). Doe een laag olijfolie in de koekenpan en laat heet worden. Pak met een tang een aubergine plak en dompel deze in het beslag voordat je ze gaat bakken (2). Leg de goudbruine plakken op keukenpapier om ze uit te laten lekken (3). Ga zo door tot alle plakken op zijn. Pak dan een ovenschaal en bouw laagjes van tomatensaus, gefrituurde aubergine, mozzarella en ham (4). Ga door tot de ingrediënten op zijn en sluit af met een laagje geraspte kaas. Schuif het geheel in de oven (5) tot de bovenkant goudbruin ziet, ongeveer 20 minuten. Opscheppen maar! (6)

1. Aubergine snijden

2. Aubergine frituren

3. Aubergine uit laten lekken

4. Ovenschaal indelen

5. In de oven

6. Klaar!

Buon appetito!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...