zaterdag 22 november 2014

Spaghetti alla carbonara

Spaghetti met ei en spek


Vaak zie ik op internet recepten spaghetti carbonara met room of champignons. Naar mijn weten eten Italianen deze pasta niet met room of champignons, maar verandert het recept in regio's door de kaas of type spek dat zij gebruiken. Zo kan je Parmazaanse of geitenkaas gebruiken, maar ook speck of pancetta. Zo zijn er vast nog meer verschillen, maar ik geef jullie het recept dat ik geleerd heb in Apuliƫ.

Ingrediƫnten voor 2 personen
220 g. Spaghetti (met deze pasta kijken we elkaar altijd aan, dus dan maar iets meer haha)
200 g. Spekjes
3 Eieren
Peper en zout naar smaak

Bereiding
1. Zet een grote pan water (met zout) op en bak de spekjes in een koekenpan. Ik doe altijd wat olijfolie bij de spekjes, maar dat hoeft niet.

2. Kluts de eieren met zout en peper in een bakje.

3. Voeg de spaghetti toe als het water kookt en roer de spekjes af en toe. Giet de pasta af als je hem gaar vindt.

4. Doe de spaghetti bij de koekenpan met spekjes en giet het eimengsel erbij (laat het vuur aan).

5. Roer, roer, roer net zolang tot het ei een beetje begint te stollen.

Buon appetito!

1. Spekjes bakken

2. Eimengsel 

3. Spaghetti koken

4. Eimengsel bij spaghetti

5. Roer, roer, roer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...