zondag 23 november 2014

Pane - Brood

Gebakken broodjes

Eigenlijk past dit niet op mijn blog, omdat het een recept is uit het kookboek Io e il mio Bimby. Maar ik heb (nog) geen brood recept van iemand gekregen en aangezien ik wel vaak deze broodjes bak en ze eigenlijk nooit mislukken wil ik het toch met jullie delen. 


Broodjes
Ingrediënten (6 broodjes van 100 g.) 
180 g. Water
100 g. Melk
20 g. Extravergine olijfolie
10 g. Suiker
20 g. Verse gist (zakje werkt ook)
500 g. Bloem type '0' 
10 g. Zout

Bereiding
Doe alle ingrediënten in de genoemde volgorde in een kom en mix door elkaar. Laat het beslag afgedekt met een theedoek of deksel ongeveer een uur (beter is 2-3 uur) gisten. Afbakken op 180 graden tot ze goudbruin zien.

* Mijn tip: Ik ben niet zo dol op brood eten, maar op deze manier is het super lekker en merk je amper dat je brood eet. Dus, besmeer je brood met sugo in plaats van boter en besprenkel met olijfolie dan twee plakken gebakken aubergine, mozzarella, wat zout en als je wilt een blaadje basilicum. Kreeg voor het eerst zo'n broodje mee (naar het strand met 40 graden) van mijn schoon oma. Tsja, als je maar goed eet hè. 

Belegd broodje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...